Beeldstrategie tijdens crisis

Beeld inzetten als onderdeel van crisiscommunicatie

Wat zijn je opties, hoe maak je keuzes?

Een crisis veroorzaakt meestal een lawine aan audiovisuele content. Niet alleen journalisten maken hun reportages en interviews, ook het publiek deelt filmpjes en foto’s online. Al die content is beeldbepalend. De vraag is hoe je hiermee in je crisiscommunicatie omgaat. Wat zijn je opties? Hoe maak je keuzes? De training Beeldstrategie tijdens crisis geeft je de handvatten. In de training leer je hoe je reageert op beeld van omstanders en nieuwsmedia, maar ook hoe je zelf proactief beeld kunt inzetten om de crisiscommunicatie te versterken.

Samenwerking met Sijthoff Media

We hebben de training Beeldstrategie tijdens crisis samen met Sijthoff Media ontwikkeld. Sijthoff Media kent als uitgever van nieuws- en vakmedia als geen ander de behoefte aan content op diverse terreinen waaronder media en communicatie. Die kennis hebben wij gekoppeld aan onze expertise voor communicatietrainingen. Samen hebben we een effectief programma ontwikkeld dat bij ons in De Trainingsstudio te boeken is, maar ook als een ‘in company’ training. We werken altijd met kleine groepen zodat iedere deelnemer individueel feedback krijgt.

Wat leer je?

De training Beeldstrategie tijdens crisis combineert kennisoverdracht met coaching. De groep bestaat uit maximaal tien deelnemers, zodat onze twee trainers elke trainee persoonlijk feedback en advies kunnen geven. In coronatijd ontvangen wij in onze Trainingsstudio maximaal vier deelnemers. Je verwerft inzicht in de nieuwe wetten van beeld en geluid. Je wordt je aan de hand van praktijkvoorbeelden bewust van de voorwaarden en mogelijkheden om zelf beeldmateriaal in te zetten. Je gaat je de gouden regels voor audiovisuele content in crisissituaties eigen maken door in herkenbare cases zelf je beeldstrategie te bepalen.

Welke competenties verwerf je?

Na onze training Beeldstrategie tijdens crisis ben je in staat audiovisuele content, zowel van anderen als van je eigen organisatie, te incorporeren in je strategie voor crisiscommunicatie. Je speelt adequaat in op beelden van anderen en weet hoe je jullie eigen corporate content goed kunt inzetten.

Wie geeft de training?

Bregittha Nuyten en Youssef Eddini geven samen de training Beeldstrategie tijdens crisis. Je werkt dus met twee trainers. Die coachen je in een intensief, eendaags programma in de ontwikkeling en uitvoering van je beeldstrategie in crisissituaties.

Waar is het?

De training Beeldstrategie tijdens crisis geven we in onze trainingsstudio op het Media Park in Hilversum of ‘in company’.

Hoe kan je inschrijven?

Heb je interesse in de eendaagse training Beeldstrategie tijdens crisis, dan kun je vrijblijvend contact met ons opnemen om het programma te bespreken via info@detrainingsstudio.nl of 035 791 01 01. Direct een offerte aanvragen is vanzelfsprekend ook mogelijk.

Veelgestelde vragen

Voor wie is de training bedoeld?

Onze training Beeldstrategie tijdens crisis is bedoeld voor iedereen die met crisiscommunicatie te maken kan krijgen en wil leren hoe je audiovisuele content vanuit een strategisch perspectief kunt inzetten om de crisiscommunicatie nog beter te regisseren.

Wat leer je bij de training Beeldstrategie tijdens crisis?

Youssef Eddini en Bregittha Nuyten coachen je bij het opstellen van je beeldstrategie tijdens een crisissituatie. Na de training weet je wat je opties zijn en hoe je keuzes maakt. Je kunt je organisatie goed voorbereiden op de inzet van beeld.

Wat kost de training Beeldstrategie tijdens crisis?

De eendaagse training Beeldstrategie tijdens crisis wordt door twee trainers verzorgd. De inhoud van het programma is maatwerk. Wij komen graag met je in contact om te bespreken en of je de training bij ons in De Trainingsstudio wilt volgen of ‘in company’.

Je kunt vrijblijvend een offerte aanvragen of contact met ons opnemen via info@detrainingsstudio.nl of 035 791 01 01.

 

 

Waar wordt de training gegeven?

We verzorgen de training ‘in company’ op locatie of bij ons in onze trainingsstudio op het Media Park in Hilversum. Hier bieden we je een comfortabele omgeving waar we in vertrouwelijkheid met elkaar werken. Het is een multifunctionele ruimte waarin je onder meer op camera met interviews of statements kunt oefenen.

Hoeveel deelnemers kunnen meedoen?

In coronatijd houden we ons aan de RIVM-maatregelen. Een groep tot vier deelnemers kunnen we ontvangen in onze Trainingsstudio. Je kunt onze training ook als ‘in company’ training afnemen. Afhankelijk van de grootte van de ruimte bespreken we het maximaal aantal deelnemers. Om iedere deelnemer individueel feedback te kunnen geven, zal dat niet meer dan tien zijn.

We adviseren je graag hoe een trainingsdag er voor jou (jullie) het beste uit zou zien. Je kunt vrijblijvend een offerte aanvragen of contact met ons opnemen via info@detrainingsstudio.nl of 035 791 01 01.

Is deze training ook geschikt voor crisismanagers?

Onze training Beeldstrategie tijdens crisis is bedoeld voor iedereen die met crisiscommunicatie te maken kan krijgen, dus ook crisismanagers. De training is een aanrader voor iedereen die wil leren hoe je audiovisuele content vanuit een strategisch perspectief kunt inzetten om de crisiscommunicatie te versterken.

Wie geven de training?

Youssef Eddini en Bregittha Nuyten geven onze training Beeldstrategie tijdens crisis. Hij is managing partner Van Luyken en De Trainingsstudio, trainer en coach. Zij is tv-producent, docent, trainer bij De Trainingsstudio en oud-journalist. Samen coachen zij je in de ontwikkeling en uitvoering van jouw beeldstrategie tijdens crisissituaties.

Hoe kan ik tijdens een crisis met beelden van omstanders omgaan?

In onze training Beeldstrategie tijdens crisis leer je hoe je het beste reageert op beeld van omstanders en nieuwsmedia. Daarnaast leer je hoe je zelf beeld proactief kunt inzetten om de crisiscommunicatie te versterken.

Hoe ziet het programma eruit?

Het programma van onze training Beeldstrategie tijdens crisis is maatwerk en zou er op hoofdlijnen zo uit kunnen zien:

09.00 uur Welkom, kennismaken en missie van de dag bespreken
09.30 uur Nieuwe wetten van beeld en geluid, dialoog aan hand van praktijkvoorbeelden
12.30 uur Lunch
13.00 uur Crisiscommunicatie versterken met beeldstrategie: gouden regels en tips
14.15 uur Praktijkcasus beeldstrategie bepalen en gezamenlijke evalueren van beeldmateriaal
15.45 uur Praktijkcasus statement op camera met persoonlijke feedback
16.45 uur Samenvatting belangrijkste lessen
17.00 uur Afsluiting.

Waarom kiezen voor De Trainingsstudio?

  • Ons team bestaat uit doorgewinterde communicatie-experts, (ex-) journalisten en presentatoren.
  • Onze trainers werkten voor en achter de camera, deden verslag van talloze conflicten, rampen en crisissituaties in binnen- en buitenland.
  • Trainingen op maat met professionele acteurs en cameramensen.
  • Trainingen zowel in onze trainingsstudio als op locatie.