Crisiscommunicatie training

Crisiscommunicatie training

Bij een crisis of calamiteit is het van belang je hoofd koel te houden, overzicht te bewaren en goed en helder te communiceren. Alles komt tegelijk. In deze hectiek komt het erop aan of jij en je team zich staande weten te houden. Doorslaggevend is wát je zegt en hóe je dat zegt; naar je eigen medewerkers, naar de buitenwereld en natuurlijk naar de media. Anticiperen, meebewegen en vooral niet speculeren, zonder je eigen organisatie of de externe context uit het oog te verliezen. Goed doordachte crisiscommunicatie is van cruciaal belang.

Training door tv-persoonlijkheden

Wij zijn zeer ervaren en bedreven in crises. Sterker: we waren er vaak bij, op locatie, of leiden onze organisaties en redacties met kennis en expertise door deze achtbaan. Met onze trainingen in crisiscommunicatie simuleren we diverse calamiteiten, helpen we met praktische tips die van belang zijn voor, tijdens en ook na een crisis, leren we je hoe je de media tegemoet treedt en wat de valkuilen zijn.

Crisiscommunicatie in de praktijk

We kunnen een crisiscentrum inrichten: met woordvoerders, belteams, familieteams, verslaggevers en cameramensen, maar ook een eigen online omgeving creëren waarbinnen je oefent met communicatie-acties op social media en met het verspreiden van berichten binnen je organisatie.

Van crisiscommunicatieplan tot woordvoering

We zijn niet alleen bedreven in het leren van het geven van interviews tijdens een crisis, maar hebben ook veel praktische ervaring met het voorbereiden van je organisatie op een mogelijke calamiteit. We kunnen samen oefenscenario’s uitwerken, helpen bij het opstellen of auditen van crisiscommunicatieplannen en -draaiboeken, processen doordenken en kijken naar je interne communicatieaanpak. Persoonlijke coaching van raden van bestuur, directies en topmanagers behoort ook tot de mogelijkheid. Alles op maat, bedoeld om met vertrouwen door een crisis te komen.