Mediatraining

De training

Van goeie mediatrainingen heb je onmiddellijk profijt. Het vergroot je zelfvertrouwen in het contact met de media, je voelt je sterker voor een tv-camera en in een vraaggesprek met een journalist. En je bent in staat een goed inhoudelijk statement te maken, zonder het eigen belang of dat van je organisatie uit het oog te verliezen. Na onze mediatraining weet je raad met elke situatie. En dat geeft een euforisch gevoel, dat is wat we achteraf vaak terughoren. Onze gespecialiseerde en ervaren trainers coachen je, dagen je uit en zetten je aan tot denken én handelen.

Onze mediatraining richt zich op zowel theorie als praktijk en duurt gemiddeld een dag, al dan niet opgesplitst in twee dagdelen. Tijdens deze hands-on training besteden we aandacht aan de wereld van de media en mediarelaties. Je krijgt praktische tips voor een optreden in de media. En uiteraard staan we stil bij alle mogelijke valkuilen. Je leert heldere boodschappen te formuleren, ongeacht welk medium je tegenover je hebt.

De dag bestaat uit diverse praktijkoefeningen. Je staat een aantal keer voor de camera, zodat je ervaring opdoet. Welke boodschap blijft de toehoorder bij en waarom? Wat werkt wel en wat niet? We gaan samen met jou op zoek naar de juiste balans tussen rationeel en emotioneel optreden. Tijdens de training voeren we de moeilijkheidsgraad in interviews steeds verder op. Je zult ervaren dat dit een zeer leerzaam proces is.

Een mediatraining volgen is professioneel, zinvol en inspirerend. Bij ons krijg je wat je zoekt: kwaliteit en zelfvertrouwen.