Activisme en polarisatie op diverse gebieden zijn niet meer weg te denken uit onze maatschappij. We hebben ermee te maken op het gebied van klimaat en milieu, vaccinaties, nationalisme, mensen- en dierenrechten, boerenprotesten, gendergelijkheid, rellende jeugd en ga zo maar door. Discussies worden heftiger, burger- en protestbewegingen profileren zich steeds luider en krijgen vaak veel media-aandacht.
Ook persoonlijke belediging, beschimping en intimidatie worden in sommige gevallen niet geschuwd. Als CEO, woordvoerder, burgemeester of wethouder kun je je voorbereiden op allerlei kritische vragen. Maar, een activist die onophoudelijk schreeuwt tijdens een evenement, een interview met een journalist ruw verstoord, zich vastketent in de hal van het stadhuis, je persoonlijk aanvalt in jouw privé-omgeving of jou dagelijks online bestookt met haatdragende uitingen is van een heel ander kaliber. Hoe bereid je hierop voor? Maar vooral, hoe reageer je? Kun je hier verandering inbrengen en op welke manier dan? Welke rol spelen media? In onze training effectieve communicatie met actie- en belangengroepen leren we jou vanuit kracht de confrontatie aan te gaan.
Bedrijven en de politiek liggen onder een vergrootglas bij de burger. Tegenstellingen die er zijn worden regelmatig via (sociale) media uitvergroot waardoor discussies verharden. Uiteindelijk kan iedere organisatie te maken krijgen met zijn eigen aandeel in de huidige gepolariseerde en activistische maatschappij. Of je nu een woningcorporatie, NGO, luchtvaartmaatschappij, gemeente, multinational, energiemaatschappij, scholengemeenschap, IT-bedrijf of museum bent.
Tijdens de training leer je wat je kunt doen om de kloof die is ontstaan tussen jouw bedrijf en de desbetreffende persoon of groep te verkleinen. Je leert professioneel en kalm te blijven in situaties waarin jij persoonlijk aangevallen wordt. Je leert over communicatietechnieken die verbindend werken.
Praktijk, tips en oefenen gaan tijdens de training effectieve communicatie met actie- en belangengroepen hand in hand. We nemen diverse praktijkvoorbeelden onder de loep, geven tips en ensceneren situaties met de trainer en een trainingsacteur. Waarbij we letten op de emoties die vrij komen tijdens de oefening en de formulering van de antwoorden. De trainingsacteur kan jou immers persoonlijk aanvallen en het bloed onder je nagels vandaan halen. Wat doet dit ter plekke met je? En wat zijn de naweeën van deze confrontatie? Iedere deelnemers geven we individueel tips en feedback op zijn of haar optreden.
We verzorgen deze training enkel in het Nederlands.
De training effectieve communicatie met actie- en belangengroepen is bedoeld voor iedereen die werkt op gevoelige maatschappelijke dossiers, die in het publieke domein kunnen leiden tot activistische en gepolariseerde situaties.
In onze training effectieve communicatie met actie- en belangengroepen kijken we naar de oorzaken, de aanleiding en gevolgen van activisme en polarisatie in jouw organisatie. En wat je kunt doen om de kloof die is ontstaan tussen jouw organisatie en de desbetreffende persoon of groep te verkleinen. Je leert professioneel en kalm te blijven in situaties waarin je persoonlijk aangevallen wordt. Je leert over communicatietechnieken die verbindend werken. Ook leer je omgaan met online haatdragende berichten.
Onze trainingen zijn maatwerk. Wij komen graag met je in contact om meer te vertellen over de invulling van de training en de bijbehorende kosten. Vraag vrijblijvend een offerte aan of stuur ons een mail info@detrainingsstudio.nl of bel ons op 035 791 01 01.
Wij zijn flexibel en geven indien je daar de voorkeur aan geeft ook trainingen op locatie.